41: Elände (141/365)

Detta med taggtråd kan vara ett riktigt elände. Det finns sullar och kvarglömde stumpar lite varstans i naturen och det gör många djur väldigt illa. Det finns förstås även människor som gör sig illa, men de kan ju söka hjälp för sina skador.

Dessa satt uppe över ett nät och var till för människor – eller mot.

IMG_6953

4 tankar på “41: Elände (141/365)

  1. Ja fy 17 för taggtråd! Jag får rysningar när jag ser den därför jag har fruktansvärda minnen från 5-års ålder när jag ramlade mot morfars taggtrådsstaket. Det var ju så himla vanligt förr med taggtråd och man tänkte inte på samma sätt som nu att både djur och människor kan göra sig förskräcklig illa på dem. Jag har ett fult knä full med ärr på grund av taggtråden.

    • Det är så trist att man fortfarande kan hitta taggtrådsrullar lite varastans i naturen och bara tanken på alla djur och (förstås) människor som gjort sig illa får mig att må dåligt. Så trist för dig att fortfarande behöva påminnas om att du föll för så många år sedan…

Kommentera gärna