238: Recept (349/365)

När man ska baka ”mina” goda gullringar, som jag hade fotat tidigare, måste man ha en sån här mojäng för att det ska bli perfekta, runda munkar. Under bilden finns mammas recept som jag använder. Lycka till!! 🙂

IMG_3371

Goda gullringar

1 ägg

1 1/4 dl socker   – Vispas tillsammans

2 dl tunn grädde eller mjälk

1 tsk citronsaft

1/2 tsk bakpulver

1 msk smält smör

4-5 dl mjöl

Blanda allt och vispa till fin smet. Tryck ut ringar och vänd när de fått färg.

Fritera i cocosfett eller matolja

NJUT!! 😀

8 thoughts on “238: Recept (349/365)

  1. Å så gott det låter….jaha verkar bli kalas i norr! Om jag kommer förbi någon sommar däruppåtöver norr om min gård så får du allt baka dessa. Men du, den där mojängen var får man tag i den?

Kommentera gärna

