97: Hur tänkte jag nu (216/365)

Ja, hur tänkte jag? Jag tycker inte om när fåglar flyger runt mig och absolut inte vid huvudet och ändå går jag in i en bur full med papegojor på Skansen. Medan jag står och fotar denna färgglada och fina pippi flyger det en annan och landar på mitt huvud. Maken tänkte ”Nu dör den!”, men som tur var hade jag ju kameran i händerna. Annars hade det nog varit troligt att jag dängt den i backen i ren förskräckelse. :/

Rätt fina bilder blev det i alla fall… 😉

97 hur tänkte jag nu 2 97 hur tänkte jag nu

12 thoughts on “97: Hur tänkte jag nu (216/365)

    • Visst var det! Det är väldigt vackert med fåglar överhuvudtaget och jag gillar dem skarpt. Bara de inte är för nära mitt huvud och flaxar, då ställer sig alla hår på kroppen och hela jag ryser. 😉

  1. Fastän jag inte är rädd för fåglar så är jag litet försiktig när jag går in där för ”gojor” kan ju nypas något så förskräckligt hårt med sin näbb.

    • Haha, ja det kan de ju förstås. Det tänkte inte jag på, jag tycker det är värst med flaxande vingar nära huvudet. Jag vet inte varför, men det ger mig rysningar i hela kroppen. Annars tycker jag verkligen om fåglar! 🙂

    • Tack! Var det en död papegoja i den, eller någon som var rädd? Jag minns inte riktigt, bara att det var en papegoja med. Om den var död hade ju ”min” tur, för den överlevde utan några som helst skråmor. 🙂

Kommentera gärna

