268: Smyga (171/365)

När man är indian måste man smyga så att det inte låter så mycket.

På midsommarafton fick jag en spontan idé om att vi skulle leka ”Lillpiteindianerna” och gav oss ut på ett äventyr med labyrinter, knepiga genvägar (som var senvägar), kranier, älgbajs och klövar som tecken på att vi var på rätt väg, tickor som var indiantelefoner och talande myrstackar mm. Det blev jättelyckat och det fanns saker i skogen som jag inte hade räknat med alls. Improvisation är kul och jag hade nog nästan lika skoj som barnen! 😀

IMG_7967 IMG_7968 IMG_7973 IMG_7978

4 thoughts on “268: Smyga (171/365)

    • Ja, det var den även för mig. 🙂
      Min systers man hade lagt ut ett spår på förmiddagen och barnen, med hjälp av hunden, fann slutet av spåret… Lite halväckligt tyckte barnen att det var. Bättre med ett kranie! 🙂

Kommentera gärna

