320: Tunnel (38/365)

När det kommer ko och kalv springande på en åker och jag lyckligt inser att min kamera ligger i bilen (tyvärr inte med det större objektivet) blir jag lika glad som barnen i bilen. Jag trodde att älg fanns med på temalistan, men det var ju ren, vilket man kan tolka på flera sätt… Älgarna springer dock över gång-TUNNELN, så det fick bli min tolkning av just tunnel. Tyvärr kom det en annan bil på vägen där jag stod och skrämde älgarna, annars hade de sprungit förbi mig på väldigt nära håll och jag hade fått en bättre bild. Om inte OM hade varit 😉

320 Tunnel

24 thoughts on “320: Tunnel (38/365)

    • Ja, det är stora djur och snabbt springer de också. Vi körde vid sidan om ängen de lunkade fram på innan vi gasade på och väntade in dem och det gick i 30 knyck. Imponerande tycker jag, för det såg inte jobbigt ut och det var samma tempo länge.

    • Ja, det var rätt kul båda att fota älgar OCH att det var en tunnel. Som ”Skatanjenny” skrev hade jag ju kunnat välja ett eget tema, men då finns det ju kvar till nästa älgfamilj 😉

  1. Vilken tur att du hade kameran med i bilen! Och vilken tur att dom sprang rakt över en tunnel 🙂
    Härligt foto och det måste varit spännande att fota dom, händer väl inte så ofta

  2. Vilken tur ni hade som fick se älgarna och att de inte var mitt framför bilen. Jag och sambon brukar ofta åka ut för att se om vi ser nåt vilt men trots att vi kör i älg- varg- och björnrika trakter ser vi ingenting.

    • Ja, det känns skönt att de var på sidan. Jag har åkt väldigt mycket med min pappa när jag var yngre och kikat efter vilt och var lite som en djurmagnet. Vi fick nästan alltid se djur och fortfarande har jag turen med mig rätt ofta, även om jag inte åker bara för att se djur så ofta nu för tiden. Det är nåt visst med djur i det fria! 🙂

Kommentera gärna

