332: Uppstickare (22/365)

Denna UPPSTICKARE finns på Acusticum, ”en mötesplats för den samlade kompetensen inom ljud, musik, media och upplevelser” i Piteå.
”Med sin uppåtsträvande form och den 100 meter höga spiran blir byggnaden ett nytt landmärke i Piteå, som tidigare dominerats främst av massafabrikens skorsten.”

Jag tycker själv det blev lite kul när spiran strävar mot månen. Jag fotade i 18 graders kyla, så jag tog från olika håll och hoppades att någon skulle bli bra. Månen tänkte jag inte så mycket på just där och då, mer än att det gav ett fint ljus…

332 Uppstickare

16 thoughts on “332: Uppstickare (22/365)

  1. Tack! Vad glad jag blir av alla kommentarer!
    Anki: Det är inte alls lätt med månljuset och det hade kanske blivit ännu bättre om jag gett det mer tid, men då hade jag offrat mina fingrar. Valet var enkelt: fota från lite olika håll, med olika inställningar och chansa på att nån blir bra. Spiran står ju kvar 🙂

  2. Vad kul att se uppstickaren som jag tänkt stanna och fota varje gång jag varit till Piteå och kursen på musikhögskolan. Hmmm, inte hann vi det heller – eller stannade inte – alltid i sista minuten och hem ville vi alltid snabbt och hade ju sällan utrustningen med. Snyggt fångat i kombination med månen.

Kommentera gärna

