182: Medalj (21/365)

182: Medalj (21/365)

Den här dagen gav så många fler teman än jag hade trott och dessutom tog min älskade flicka en medalj på sitt livs första friidrottstävling. Hon är en tjej som kan behöva en liten muta för att prova nya saker, men redan innan längdhoppet sa hon att hon aldrig skulle sluta friidrott. Det är ett bra betyg, då hon började i slutet av oktober.
Om jag är stolt? Ja, men mest över att hon gjorde det!!!
(Sen är jag ju jätteglad för hennes skull att det blev en medalj 🙂 )

22 thoughts on “182: Medalj (21/365)

    • Vi behövde inte muta för att hon skulle börja, det har hon velat länge, men inte fått plats. För att tävla mutade vi med att åka på Leos lekland och jag tror inte vi behöver muta nästa gång. Hon tyckte det var sååå kul.
      Mutor är bra när det finns ett gott syfte 😉

    • Hon blev verkligen lycklig över sin medalj! Den dagen höjde henne massor och det värmer mig mest, från att inte ha velat vara med till att formligen stråla i både 60 m-loppet och längdhoppen… 😉

  1. Duktigt av tjejen och kul att hon fortfarande gillar idrotten!
    Kul det här med olika bilder varje dag, har hittat flera såna bloggar att kolla runt på nu och kanske deltar själv 2015 🙂

    • Klart du ska vara med, det är jättekul! Jag är med för första gången och vet ju bara att det är roligt nu, men hoppas att jag klarar det. Du kan vara med redan i år! Sista anmälningsdagen är nån dag i februari, så du hinner!!

      • Okay… kunde tänka på saken 🙂
        Blir förstås att spurta då! Men man väl då publicera flera bidrag i ett inlägg? Ett par dag känns ändå mest läsarvänligt.

  2. Visst blir man stolt när barnen presterar och tycker att det är roligt, och det ska vi vara. Kul med medaljen och vad man än tycker om barn och tävlingar så sporrar en medalj och ger dem lite extra. Ser att du fick en massa bra temabilder under dagen, ibland blir allt så bra. =)

    • Visst är det både och med tävlingar och barn och därför tycker jag om lagsport, där hela laget får medalj eller blir utan, inte bara en del av spelarna. Friidrott är nytt för mig och familjen, men det verkar som om vi kommer att fortsätta och det sa hon redan innan hon fick medaljen, bara för att hon tyckte det var så kul… 🙂 Men hon blev jätteglad över medaljen också!

      Jag hade inte väntat mig att fånga en del av de teman jag fick, men är glad att jag läste listan på väg till tävlingen.

    • Visade för min dotter och hon tackar och rodnar lite. ”Är det nån jag inte känner som säger grattis?!” 🙂

      Det gäller även din kommentar ”Pysselfarmor”!

Kommentera gärna

